mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Mercedes Klasa B    Wszystko o Mercedes
Opisy testów

Mercedes Klasa B

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

97%

Bezpieczeństwo
dziecka

81%

Bezpieczeństwo
pieszego

56%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 35 pkt (97%)

Mercedes klasa B może być dodatkowo wyposażony w system Pre-Safe, zapobiegający bądź minimalizujący skutki wypadków drogowych. W testach zderzeniowych Euro NCAP system ten był jednak wyłączony, mimo to B klasa w teście zderzenia czołowego uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę kierowcy, którego wszystkie części ciała były dobrze zabezpieczone. W przypadku przedniego pasażera tylko ochrona dolnych części nóg została oceniona jako odpowiednia, podczas gdy pozostałe części ciała były już dobrze chronione. Mercedes zdołał wykazać, że podobny poziom ochrony nóg i ud mają zapewnione osoby o różnym wzroście i zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego B-klasa również uzyskała maksymalną liczbę punktów. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem tylko ochrona klatki piersiowej była na odpowiednim poziomie, a pozostałe części ciała były już dobrze chronione. Przednie fotele i ich zagłówki zapewniają również dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.8
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.5
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.7
Ochrona dzieci 40 pkt (81%)

W zderzeniu czołowym ruch trzyletniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, do przodu nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym oba manekiny były odpowiednio zabezpieczone przez użyte w testach foteliki, minimalizując ryzyko uderzenia w głowę. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, tylko jeśli auto jest wyposażone w opcjonalny system CPOD. System ten jednak nie spełnia wymogów Euro NCAP i klasa B nie otrzymała za niego punktów. Informacja o możliwym ryzyku umieszczenia dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu bez wcześniejszego wyłączenia poduszki jest wyraźnie zaznaczona w aucie.

1.5 - roczne dziecko:
Romer BabySafe ISOFIX Plus, grupa 0/0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowa podpórka
wykonanie
11.2
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Romer Duo Plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkowym górnym zaczepem
wykonanie
10.5
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 20 pkt (56%)

Zderzak uzyskał maksymalną ocenę, zapewniając dobrą ochronę nogom pieszych na całej szerokości. Jednak już przednia krawędź maski nie uzyskała ani jednego punktu. Większa część maski silnika, w którą może uderzyć głową dziecko, zapewnia dobrą ochronę, jednak już te obszary, gdzie może uderzyć głową dorosły pieszy, w większości słabo chronią przed poważniejszymi urazami.

głowa
14.1
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

Standardowym elementem wyposażenia Mercedesa B-klasy jest system ESP i spełnia on wymagania Euro NCAP. Również w standardzie znajdziemy system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach i tylnej kanapie. Ogranicznik prędkości jest dostępny za dopłatą i nie spełnia w ten sposób wymogów Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Mercedes Klasa B B200 CDI, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2011

Masa:

1475 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

ogranicznik naciągu tylnych pasów bezpieczeństwa - na zewnętrznych siedzeniach

Napinacze tylnych pasów - na zewnętrznych siedzeniach

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwustopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwustopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Boczne poduszki ochraniające miednicę - łączona ochrona miednicy i reszty tułowia


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021