Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera
Bezpieczeństwo
dziecka
Bezpieczeństwo
pieszego
Wspomaganie
bezpieczeństwa
Mercedes klasa B może być dodatkowo wyposażony w system Pre-Safe, zapobiegający bądź minimalizujący skutki wypadków drogowych. W testach zderzeniowych Euro NCAP system ten był jednak wyłączony, mimo to B klasa w teście zderzenia czołowego uzyskała maksymalną liczbę punktów za ochronę kierowcy, którego wszystkie części ciała były dobrze zabezpieczone. W przypadku przedniego pasażera tylko ochrona dolnych części nóg została oceniona jako odpowiednia, podczas gdy pozostałe części ciała były już dobrze chronione. Mercedes zdołał wykazać, że podobny poziom ochrony nóg i ud mają zapewnione osoby o różnym wzroście i zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego B-klasa również uzyskała maksymalną liczbę punktów. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem tylko ochrona klatki piersiowej była na odpowiednim poziomie, a pozostałe części ciała były już dobrze chronione. Przednie fotele i ich zagłówki zapewniają również dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
W zderzeniu czołowym ruch trzyletniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, do przodu nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym oba manekiny były odpowiednio zabezpieczone przez użyte w testach foteliki, minimalizując ryzyko uderzenia w głowę. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, tylko jeśli auto jest wyposażone w opcjonalny system CPOD. System ten jednak nie spełnia wymogów Euro NCAP i klasa B nie otrzymała za niego punktów. Informacja o możliwym ryzyku umieszczenia dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu bez wcześniejszego wyłączenia poduszki jest wyraźnie zaznaczona w aucie.
Zderzak uzyskał maksymalną ocenę, zapewniając dobrą ochronę nogom pieszych na całej szerokości. Jednak już przednia krawędź maski nie uzyskała ani jednego punktu. Większa część maski silnika, w którą może uderzyć głową dziecko, zapewnia dobrą ochronę, jednak już te obszary, gdzie może uderzyć głową dorosły pieszy, w większości słabo chronią przed poważniejszymi urazami.
Standardowym elementem wyposażenia Mercedesa B-klasy jest system ESP i spełnia on wymagania Euro NCAP. Również w standardzie znajdziemy system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach i tylnej kanapie. Ogranicznik prędkości jest dostępny za dopłatą i nie spełnia w ten sposób wymogów Euro NCAP.
Testowany samochód
szczegóły:
Model:
Mercedes Klasa B B200 CDI, LHD
Nadwozie:
5-drzwiowy
Klasa:
minivan
Rok modelowy:
2011
Masa:
1475 kg
wyposażenie:
Napinacze przednich pasów
Ograniczniki naciągu przednich pasów
ogranicznik naciągu tylnych pasów bezpieczeństwa - na zewnętrznych siedzeniach
Napinacze tylnych pasów - na zewnętrznych siedzeniach
Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwustopniowa
Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwustopniowa
Boczne poduszki powietrzne
Kurtyny powietrzne
Boczne poduszki ochraniające miednicę - łączona ochrona miednicy i reszty tułowia