mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Fiat Panda    Wszystko o Fiat
Opisy testów

Fiat Panda

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

82%

Bezpieczeństwo
dziecka

63%

Bezpieczeństwo
pieszego

49%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

43%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 30 pkt (82%)

Kabina pasażerska Fiata Panda pozostała stabilna po zderzeniu czołowym. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera, jednak kolumna kierownicy oraz stacyjka zapłonu stanowią potencjalne ryzyko obrażeń dla kierowców o innej budowie ciała i przyjmujących inną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego Fiat Panda został poddany testowi bez opcjonalnych bocznych poduszek ochraniających tułowie pasażerów, ponieważ nie spełniają one wymagań Euro NCAP odnośnie wyposażenia. Czujniki na manekinach wykazały spory ucisk w okolicach żeber i ochrona tej części ciała została oceniona jako średnia, pozostałe części ciała były chronione już dobrze. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem słaba była ochrona okolic klatki piersiowej. W teście kolizji w tył auta fotel oraz zagłówki zapewniają tylko średnią ochronę przed urazami kręgów szyjnych.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 13.8
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.9
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 5.9
Ochrona dzieci 31 pkt (63%)

W teście zderzenia czołowego ruch do przodu trzyletniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. Jednak "w drodze powrotnej" głowa manekina uderzyła o tylną szybę, za co Panda została ukarana odjęciem punktów. W zderzeniu bocznym 18-miesięczne dziecko było dobrze zabezpieczone w foteliku, za to głowa trzylatka nieznacznie wysunęła się poza zagłówki jego fotelika. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczenia dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera. System ten nie spełnia jednak wszystkich wymagań Euro NCAP, jedynie wyraźnie ostrzega o ryzyku umieszczenia dziecka w takiej pozycji bez wcześniejszego wyłączenia poduszki jest wyraźna.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G-0/1 S ISOFIX, grupa 0/I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
11.3
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Fair G-0/1 S ISOFIX, grupa 0/I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
2.7
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 18 pkt (49%)

Ochrona, jaką zderzak ma zapewniać nogom pieszych, była dobra i w tej części Panda uzyskała maksymalną ocenę. Jednak już przednia krawędź maski prawie na całej szerokości oferuje słabą ochronę. Tylko w niewielkiej części maski, w którą może uderzyć głową dziecko, ochrona jest na dobrym poziomie, w większości obszarów ta ochrona jest słaba albo średnia. Również w większości słaba jest ochrona w tych częściach maski, gdzie głową może uderzyć dorosły pieszy.

głowa
10.7
miednica
0.8
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 3 pkt (43%)

System elektronicznej stabilizacji toru jazdy jest opcjonalnym elementem wyposażenia Fiata Pandy. Nie spełnia on jednak wymagań Euro NCAP co do wyposażenia i dlatego Panda nie zdobyła za niego punktów. W standardzie jest za to system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach oraz tylnej kanapie. W ofercie Pandy nie znajdziemy za to ogranicznika prędkości.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
ESP - nieoceniane
0
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu fotelach i tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Fiat Panda 1.2 'EASY', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2011

Masa:

940 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2020