mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Fiat Multipla    Wszystko o Fiat
Opisy testów

Fiat Multipla

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Fiat zdecydował się znacznie zmodyfikować Multiplę po początkowych testach. Jednakże, ulepszone samochody będą w sprzedaży dopiero pod koniec tego roku. Euro NCAP publikuje tutaj wyniki pierwszych testów, wyniki testów poprawionych modeli pojawią się później. Niezmodyfikowana Multipla wypadła źle w zderzeniu czołowym, jednak całkiem dobrze w zderzeniu bocznym, zważywszy na fakt, że nie posiadała bocznych poduszek powietrznych. Dzieci były dobrze chronione w swoich fotelikach, choć pas bezpieczeństwa dorosłego pasażera zsunął się podczas zderzenia, powodując problemy.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

19

przód: 3
bok: 16
SBR: 0
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

13

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Konstrukcja  Multipli wypadła niezadowalająco. Pod deską rozdzielczą znajdowały się twarde punkty, które mogły uszkodzić kolana i górne części ud przednich pasażerów. Głowa kierowcy uderzyła w kierownicę a wspornik mocowania deski rozdzielczej zaczął się odrywać od słupka drzwi. Jednakże, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa umieszczono na przednim i tylnym środkowym siedzeniu, co daje lepszą ochronę niż pasy biodrowe. Poduszka powietrzna pasażera jest tak dopasowana, by chronić pasażerów na przednich siedzeniach. Wynik testu na zderzenie czołowe w przypadku Multipli jest zaskakująco dobry pomimo braku chroniących głowę bądź tułów bocznych poduszek powietrznych. Rezultat mógł być nieco mylący ze względu na oddziaływanie kukły i siedzenia, które nie wystąpiłoby w przypadku człowieka.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Poduszka powietrzna pasażera jest w wyposażeniu standardowym i może stanowić niebezpieczeństwo dla dziecka siedzącego naprzeciw niej, w foteliku zwróconym tyłem do kierunku jazdy. Naklejka z ostrzeżeniem została umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej, ale nie wspomniano o poważnych obrażeniach lub śmierci w razie zignorowania go. Fiat umieścił w samochodzie wyłącznik poduszki powietrznej, lecz instrukcje, jak do używać są mylące. Nieprawidłowe użycie mogłoby być fatalne w skutkach. Foteliki dla dzieci wybrane do testów to modele Kiddy 2000 marki Lineaccessori. Ukośna część pasa bezpieczeństwa dorosłego pasażera ma chronić ciało dziecka, ale ześlizgnęła się w trakcie zderzenia i nie zadziałała tak efektywnie, jak powinna.

1.5 - roczne dziecko:
Lineaccessori -marki Kiddy 2000
 
3-letnie dziecko:
Lineaccessori -marki Kiddy 2000
Ochrona pieszego

Wyniki tej części testu były przeciętne jak dla samochodów tego typu. Za zderzak i przednią krawędź Multipla nie uzyskała żadnych punktów.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Fiat Multipla JTD ELX (RHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy minivan

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2001

Masa:

1 kg

wyposażenie:

Model z 2001 roku wyposażono w: podwójne przednie poduszki powietrzne, napinacze przednich pasów, trzypunktowy pas bezpieczeństwa na tylnym środkowym siedzeniu i ABS. Poduszki boczne chroniące tułów są dostępne w opcji.


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021