mojeauto.pl

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Fiat Freemont    Wszystko o Fiat
Opisy testów

Fiat Freemont

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

83%

Bezpieczeństwo
dziecka

82%

Bezpieczeństwo
pieszego

50%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 30 pkt (83%)

Kabina pasażerska Fiata Freemonta pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Mimo że czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę nóg oraz kolan kierowcy i przedniego pasażera, kolumna kierownicy stwarza potencjalne ryzyko obrażeń dla osób o różnym wzroście i zajmujących różną pozycję w fotelu, przez co ochrona tych części ciała u kierowcy została oceniona jako średnia. Za to ochrona przedniego pasażera, wszystkich jego partii ciała, była dobra i Freemont w tej części testu uzyskała maksymalną ocenę. Również maksymalną ocenę Fiat Freemont otrzymał w teście zderzenia bocznego. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem uciski w okolicy żeber skutkowały przyznaniem zaledwie słabej oceny za ochronę klatki piersiowej. Fiat Freemont posiada aktywne zagłówki, które przesuwają się do przodu w przypadku uderzenia w tył auta, gwarantując tym samym lepszą ochronę przed urazami kręgów szyjnych. W testach przeprowadzonych przez Euro NCAP system ten zadziałał skutecznie i Freemont uzyskał dobrą ocenę w tej części testu.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 12.2
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.2
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.6
Ochrona dzieci 40 pkt (82%)

Bazując tylko na odczytach z czujników, Freemont uzyskał maksymalną ocenę za ochronę obu dzieci. Podczas zderzenia czołowego ruch 3-latka do przodu, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym oba manekiny były odpowiednio chronione przez ich foteliki, zmniejszając ryzyko obrażeń ich głów. Przednia poduszka powietrzna pasażera nie może zostać odłączona, przez co nie można umieszczać na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Informacja o ryzyku umieszczania w ten sposób dziecka nie jest we wszystkich wymaganych językach.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Babysafe ISOFIX Plus, grupa 0/0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowy górny zaczep
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
FAIR G0/1S, grupa 0+/I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowy górny zaczep
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 18 pkt (50%)

Fiat Freemont posiada aktywną przednią maskę. Czujniki umieszczone na niej wykrywają, kiedy dojdzie do uderzenia w pieszego i mechanizm podnosi wówczas nieznacznie maskę, dzięki czemu tworzy się dodatkowa przestrzeń, która zmniejszy ryzyko uderzenia w twarde elementy znajdujące się w komorze silnika. Fiat wykazał, że system jest w stanie wykryć pieszych o różnej posturze i przy różnej prędkości auta, dlatego też podczas testu system ten był aktywny. Niestety, w tych obszarach maski, w które może uderzyć głową dziecko ochrona jest słaba, a tylko miejscami średnia. Lepiej wypada ta część maski, w którą może uderzyć głową dorosły pieszy, zapewniając miejscami dobrą ochronę, choć niektóre jej obszary wciąż słabo chronią w razie uderzenia. Zderzak uzyskał maksymalną ocenę za ochronę nóg pieszych, a przednia krawędź nie zdobyła ani jednego punktu.

głowa
12
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

W standardowym wyposażeniu Fiata Freemonta znajdziemy m.in. system ESP oraz przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach, podczas gdy ogranicznik prędkości nie jest oferowany w tym modelu.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
system ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Fiat Freemont 2.0 diesel 'Urban', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy VAN

Klasa:

van

Rok modelowy:

2011

Masa:

1907 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwufazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwufazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2021