mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Volkswagen Golf    Wszystko o Volkswagen
Opisy testów

Volkswagen Golf

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

97%

Bezpieczeństwo
dziecka

84%

Bezpieczeństwo
pieszego

61%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 35 pkt (97%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna w czasie uderzenia, a przednie słupki przesunęły się o mniej niż 10mm. Ochrona wszystkich części ciała manekina-pasażera została oceniona jako dobra. Kolana i uda kierowcy były dobrze chronione dzięki dodatkowej poduszce powietrznej w okolicach nóg. Volkswagen był w stanie wykazać, iż ta poduszka powietrzna zapewnia podobny poziom bezpieczeństwa osobom o różnych gabarytach i zajmujących różną pozycję za kierownicą. W zderzeniu bocznym autu odebrane zostały ułamki punkta za nieco słabszą ochronę klatki piersiowej. Po tym teście Volkswagen przeprowadził odpowiednie modyfikacje w poduszce powietrznej, które objęły już wszystkie nowo sprzedawane Golfy. Dobrą ocenę uzyskał także w Golf za ochronę, jaką zapewnia przed urazami kręgów szyjnych w czasie zderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.7
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.7
Ochrona dzieci 41 pkt (84%)

Bazując tylko na czujnikach zlokalizowanych na manekinach Golf zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę obojga dzieci. Punkty zostały odebrane tylko za nietrwałą informację i tylko w formie rysunku o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy naprzeciw aktywnej poduszki powietrznej. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy na jego miejscu. Jednak już informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest jednoznaczna. Zewnętrzne siedzenia tylnej kanapy zostały wyposażone w mocowania ISOFIX, które wraz z górnym zaczepem top-tether są wystarczająco dobrze zaakcentowane.

1.5 - roczne dziecko:
Bobsy G0/1 ISOFIX, grupa 0, 0+, 1, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowa podpórka
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Bobsy G0/1 ISOFIX, grupa 0, 0+, 1, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowa podpórka
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 22 pkt (61%)

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnia nogom pieszych w razie kolizji, zaś przednia krawędź maski została dobrze oceniona. Ochrona, jaką maska silnika zapewnia głowie dziecka oceniona została również jako dobra, zaś te obszary, gdzie może uderzyć głowa dorosłego pieszego w większości zostały słabo ocenione.

głowa
12
miednica
3.9
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

Układ ESP jest standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji Volkswagena Golfa. Auto jest wyposażone w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach.

Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowca, pasażer
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Volkswagen Golf 1.4 "Trendline", LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2008

Masa:

1190 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednostopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednostopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018