mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Skoda Octavia    Wszystko o Skoda
Opisy testów

Skoda Octavia

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

93%

Bezpieczeństwo
dziecka

86%

Bezpieczeństwo
pieszego

66%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

66%

Wyniki Skody Octavii zostały w maju zmodyfikowane w związku z decyzją Skody o zaprzestaniu od czerwca produkcji egzemplarzy Octavii z aktywną maską silnika. W efekcie w kategorii ochrona pieszego ocena została zmniejszona z 82 do 66 proc.

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (93%)
zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.9
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.4
Ochrona dzieci 42 pkt (86%)
1.5 - roczne dziecko:
Römer BabySafe + ISOFIX Base (ISOFIX), tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
Römer Duo Plus (ISOFIX), przodem do kierunku jazdy
wykonanie
11.4
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 24 pkt (66%)

W maju Skoda zdecydowała, że nie będzie kontynuować produkcji egzemplarzy Octavii wyposażonych w aktywną maskę silnika, która do tego momentu była standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji oferowanych w większości krajów europejskich. Po tej zmianie Euro NCAP zdecydowało zredukować liczbę przyznanych punktów w tej części testu - z 30 do 24, co nie zaważyło na ostatecznej ocenie pięciu gwiazdek przyznanej Octavii. W wersjach bez aktywnej maski silnika ochrona głów pieszych, w razie uderzenia o maskę, była w większości badanych obszarów odpowiednia, a dobra tylko w centralnej części maski. Ochrona, jaką zapewnia zderzak w razie uderzenia w nogi pieszego, była na całej jego szerokości dobra, jednak analogiczna ochrona przedniej krawędzi maski została oceniona jako średnia a nawet słaba.

głowa
22.2
miednica
1.6
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (66%)
Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
DSC
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2013

Masa:

1276 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Boczne poduszki ochraniające miednicę

Poduszka chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017