mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Peugeot 3008    Wszystko o Peugeot
Opisy testów

Peugeot 3008

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

86%

Bezpieczeństwo
dziecka

81%

Bezpieczeństwo
pieszego

31%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

97%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 31 pkt (86%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, a ochrona zarówno kierowcy, jak i pasażera została oceniona jako dobra. Jednak przednia poduszka powietrzna pasażera uległa nieznacznemu rozdarciu podczas otwarcia, w wyniku czego ulatywało z niej powietrze. Według Peugeota było to następstwem niepoprawnie otwierającej się pokrywy tejże poduszki i obecnie w sprzedaży są już egzemplarze bez tej wady. Ponownie przeprowadzone przez Peugeota testy zderzeniowe wykazały, iż poduszka otwiera się już poprawnie i zapewnia odpowiednią ochronę. Peugeot 3008 zapewnia dobrą ochronę kolan i ud, a francuski producent wykazał, iż podobny poziom bezpieczeństwa auto zapewnia osobom o innych rozmiarach oraz zajmujących inną pozycję za kierownicą. Podczas testu zderzenia bocznego 3008 uzyskał maksymalną liczbę punktów, jednak już podczas symulacji zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej była marginalna. Również ochrona przed urazami kręgów szyjnych została oceniona jako marginalna, a 3008 nie zdobył ani jednego punktu w przeprowadzonych trzech testach.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 1.9
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.9
Ochrona dzieci 40 pkt (81%)

Podczas testu zderzenia czołowego ruch 3-letniego dziecka do przodu nie był zbyt gwałtowny. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co umożliwia umiejscowienie dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu. Niestety, informacja o aktualnym jej statusie nie jest wystarczająco jednoznaczna.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Baby Safe, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie za pomocą standardowych pasów bezpieczeństwa
wykonanie
11.2
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Romer Duo Plus ISOFIX, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i górny zaczep top tether
wykonanie
11.5
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 11 pkt (31%)

Ta część maski silnika, w którą może uderzyć głowa dorosłego pieszego, zapewnia niski poziom bezpieczeństwa. Poza centralną częścią maski, która zapewnia dobry poziom ochrony, pozostałe obszary, w które może uderzyć głową dziecko również zostały ocenione jako słabe. Dobrą poziom ochrony zapewnia za to przedni zderzak.

głowa
3
miednica
2.1
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 7 pkt (97%)

Systemy ESP oraz przypominające o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach są elementami standardowego wyposażenia. Ogranicznik prędkości za to w niektóych wersjach jest standardem, w niektórych jest dostępny za dopłatą.

Ogranicznik prędkości:
aktywny, opcjonalne wyposażenie
0.8
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowca, pasażer, tył
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Peugeot 3008 1.6HDi, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2009

Masa:

1425 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednostopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednostopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018