mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Opel Astra    Wszystko o Opel
Opisy testów

Opel Astra GTC

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

91%

Bezpieczeństwo
dziecka

79%

Bezpieczeństwo
pieszego

50%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (91%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę nóg i ud u kierowcy i przedniego pasażera. Opel był w stanie wykazać, że podobny poziom ochrony mają zapewnione osoby różnej postury i zajmujące różną pozycję na fotelach. Zarówno w teście zderzenia bocznego, jak i ze słupem czujniki na manekinach wykazały spory nacisk w okolicach żeber, w wyniku czego ochrona klatki piersiowej została oceniona jako średnia. Jednak już fotele i ich zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.1
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.2
Ochrona dzieci 39 pkt (79%)

Ruch manekina imitującego 3-letnie dziecko, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. Zarówno on, jak i 18-miesięczne dziecko były dobrze chronione w zderzeniu bocznym, a ich foteliki skutecznie zabezpieczały ich głowy przed urazami. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu możliwe jest umieszczenie dziecka na tym miejscu tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej aktualnym statusie nie jest jednoznaczna. Za to etykieta umieszczona na osłonie przeciwsłonecznej wyraźnie ostrzega o ryzyku umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera, bez wcześniejszego odłączenia poduszki powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Roemer Duo Plus, grupa 0+/I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowy zaczep górny
wykonanie
10
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Roemer Duo Plus, grupa 0+/I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowy zaczep górny
wykonanie
10.8
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 18 pkt (50%)

Cała część maski, w którą może uderzyć głową dorosły pieszy, zapewnia słabą ochronę i Astra GTC nie uzyskała w tej części ani jednego punktu. Za to niższe partie maski, a więc tam, gdzie może uderzyć głową niski pieszy bądź dzieci, zapewniają dobrą ochronę i Astra GTC otrzymała tu maksymalną liczbę punktów. Również zderzak zapewnia dobrą ochronę nogom pieszych, jednak ochrona bioder przed uderzeniem w przednią krawędź maski jest na słabym poziomie.

głowa
12
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

W standardziej Opla Astry GTC znajduje się system ESP, spełniający normy Euro NCAP, podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach. Ogranicznik prędkości z kolei jest oferowany jako wyposażenie dodatkowe, dlatego nie został uwzględniony w punktacji.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
system ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Opel Astra GTC 1.4l petrol 'Sport', LHD

Nadwozie:

3-drzwiowy

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2011

Masa:

1437 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017