mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Mitsubishi Outlander    Wszystko o Mitsubishi
Opisy testów

Mitsubishi Outlander

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

94%

Bezpieczeństwo
dziecka

83%

Bezpieczeństwo
pieszego

64%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

100%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (94%)

Kabina pasażerska Outlandera pozostała stabilna po czołowym zderzeniu. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i przedniego pasażera. Mitsubishi wykazało, że podobny poziom ochrony będą mieć zapewnione osoby o różnym wzroście i przyjmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego Mitsubishi Outlander zdobył maksymalną liczbę punktów. W symulacji bardziej niebezpiecznego dla zdrowia zderzenia ze słupem czujniki wykazały zwiększony nacisk na żebra, przez co ochrona klatki piersiowej została oceniona jako średnia. Fotele oraz zagłówki zapewniają z kolei dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w razie uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.6
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.9
Ochrona dzieci 41 pkt (83%)

W zderzeniu czołowym ruch głowy trzylatka do przodu nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym oba manekiny były dobrze zabezpieczone przez swoje foteliki, minimalizując ryzyko kontaktu ich głów z elementami wnętrza kabiny. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość posadzenia dziecka na tym miejscu tyłem do kierunku jazdy. Jasne i czytelne są informacje zarówno o aktualnym statusie poduszki powietrznej, jak i o ryzyku umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy, bez wcześniejszej dezaktywacji poduszki powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G0/1S, grupa I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix z dodatkową ramą
wykonanie
10.3
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Römer Duo Plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix z górnym zaczepem
wykonanie
11.2
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 23 pkt (64%)

Zderzak zapewnia dobrą ochronę nogom w razie najechania na pieszego i Outlander otrzymał w tej części maksymalną liczbę punktów. Jednak już ochrona przedniej krawędzi maski była na słabym poziomie. Te miejsca maski silnika, w które może uderzyć głową dziecko zapewniają średnią, a nawet słabą ochronę. W większości dobra jest za to ochrona tych obszarów maski, w które może uderzyć głową dorosły pieszy.

głowa
16.9
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 7 pkt (100%)

Mitsubishi Outlander zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części testu. Na wyposażeniu wszystkich wersji modelu znajdują się bowiem układ ESP, system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich oraz tylnych siedzeniach, a także ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości:
1
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
ASC
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Mitsubishi Outlander 2.2 diesel 'Intense', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy SUV

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2012

Masa:

1495 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka ochraniająca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018