mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Kia Sportage    Wszystko o Kia
Opisy testów

Kia Sportage

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

93%

Bezpieczeństwo
dziecka

86%

Bezpieczeństwo
pieszego

49%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (93%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, a przedni słupek przesunął się tylko o 2 mm. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud obu przednich pasażerów. Kia była w stanie wykazać, że Sportage zapewnia podobny poziom bezpieczeństwa osobom o różnym wzroście oraz przyjmującym różne pozycje za kierownicą. W teście zderzenia bocznego ochrona wszystkich rejonów ciała była dobra, a Kia zdobyła maksymalną liczbę punktów. W teście zderzenia ze słupem ucisk w okolicach żeber był powodem tylko średniej oceny za ochronę klatki piersiowej. Natomiast fotele wraz z zagłówkami gwarantują dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył auta była dobra.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.2
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7
Ochrona dzieci 42 pkt (86%)

Ruch głowy do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny w zderzeniu czołowym. W zderzeniu bocznym głowy obu dzieci były odpowiednio chronione przez zagłówki ich fotelików. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczenia na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej jest jednoznaczna. Kia rekomenduje różne foteli dziecięce do instalacji przy użyciu zwykłych pasów bezpieczeństwa bądź mocowań Isofix. Właściciele auta powinni sprawdzić w instrukcjach obsługi auta szczegóły dotyczące montażu oraz upewnić się, iż posiadają odpowiednie foteliki dla wybranej metody ich instalacji.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G0/1 ISOFIX, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, za pomocą mocowań ISOFIX i dodatkowej ramy
wykonanie
10.4
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Fair G0/1 ISOFIX, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowa rama
wykonanie
11.9
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 18 pkt (49%)

Zderzak zapewniał dobrą ochronę nogom pieszych w większości przetestowanych obszarów oraz średnią w pozostałych. Jednak już ochrona przedniej krawędzi maski została oceniona jako słaba. Te obszary maski silnika, w które może uderzyć głową dziecko, zapewniają dobrą ochronę, jednak już tam, gdzie może uderzyć głową dorosły pieszy, ochrona w większości jest słaba.

głowa
11.6
miednica
1.2
nogi
4
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

We wszystkich wersjach standardowym wyposażeniem Kii Sportage jest układ ESP, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich siedzeniach.

Ogranicznik prędkości:
niedostępne
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
w standardzie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy, pasażera i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Kia Sportage 2.0 diesel EX, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy SUV

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2010

Masa:

1625 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017