mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Kia Rio    Wszystko o Kia
Opisy testów

Kia Rio

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

92%

Bezpieczeństwo
dziecka

84%

Bezpieczeństwo
pieszego

46%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (92%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna po zderzeniu czołowym. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Kia wykazała, że podobny poziom ochrony mają zapewnione osoby o różnym wzroście oraz zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich części ciała. Jednak tylne drzwi od strony, w którą nastąpiło uderzenia, otworzyły się, za co Kia Rio została ukarana odjęciem punktów. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem wszystkie drzwi pozostały już pozamykane, a ochrona kierowcy była albo dobra, albo odpowiednia. Fotel wraz z zagłówkiem gwarantują również dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia innego pojazdu w tył Kii Rio.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.5
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.4
Ochrona dzieci 41 pkt (84%)

W zderzeniu czołowym ruch trzyletniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, do przodu nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym oba manekiny były dobrze zabezpieczone przez użyte w testach foteliki, minimalizując ryzyko uderzenia w głowę. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość umieszczenia dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera. Informacja o jej aktualnym statusie jest jednoznaczna. Również informacja o możliwym ryzyku umieszczenia dziecka w takiej pozycji bez wcześniejszego wyłączenia poduszki jest wyraźna.

1.5 - roczne dziecko:
Britax-Römer Baby-Safe Plus, grupa 0/0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową podpórką
wykonanie
11.6
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax-Römer Duo Plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkowym górnym zaczepem
wykonanie
11.4
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 17 pkt (46%)

Ochrona nóg pieszych w razie uderzenia w zderzak jest w większości obszarów dobra. Jednak już przednia krawędź maski nie zdobyła za ochronę ani jednego punktu. Słabą ochronę zapewnia również ta część maski, w którą może uderzyć głową dorosły pieszy. Mieszana była za to ochrona, którą zapewniają dolne rejony maski silnika, a więc tam, gdzie może uderzyć głową dziecko.

głowa
11.3
miednica
0
nogi
5.4
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

System elektronicznej stabilizacji toru jazdy jest standardowym elementem wyposażenia Kii Rio i spełnia wymagania Euro NCAP. Również w standardzie jest system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach oraz tylnej kanapie. Opcjonalnym elementem wyposażenia jest za to ogranicznik prędkości, który nie został jednak oceniony przez Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
ESP
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Kia Rio 1.2 GLS, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2011

Masa:

1145 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018