mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Kia Picanto    Wszystko o Kia
Opisy testów

Kia Picanto

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

86%

Bezpieczeństwo
dziecka

83%

Bezpieczeństwo
pieszego

47%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

43%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 31 pkt (86%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna po zderzeniu czołowym. Czujniki na manekinach wykazały także dobrą ochronę kolan, ud i miednic kierowcy oraz przedniego pasażera. Kia była w stanie wykazać, że podobny poziom bezpieczeństwa będą miały zapewnione osoby o różnych rozmiarach oraz zajmujące różną pozycję za kierownicą. Prawie wszystkie partie ciała były dobrze chronione podczas zderzenia bocznego, jedynie ochrona klatki piersiowej była na odrobinie niższym poziomie. Jednak tylne drzwi od uderzonej strony otworzyły się po uderzeniu, za co Picanto zostało ukarane odjęciem części punktów. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem drzwi pozostały zamknięte, ale czujniki wykazały zaledwie średnią ochronę klatki piersiowej kierowcy. Fotel i zagłówek zapewniają również tylko średnią ochronę przed urazami kręgów szyjnych w razie uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.1
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.2
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.1
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.4
Ochrona dzieci 40 pkt (83%)

Ruch do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny i zarówno on, jak i 18-miesięczne dziecko było odpowiednio chronione w teście zderzenia bocznego. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu możliwe jest umieszczenie dziecka w foteliku na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym jej statusie jest czytelna. Stale przymocowana etykieta do osłony przeciwsłonecznej również jednoznacznie ostrzega przed niebezpieczeństwem umiejscowienia dziecka tyłem do kierunku jazdy, bez wcześniejszego wyłączenia poduszki.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Baby Safe ISOFIX plus, grupa 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowa rama
wykonanie
11.9
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Roemer Duo ISOFIX plus, grupa 0,I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix i dodatkowy górny zaczep
wykonanie
9.6
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 17 pkt (47%)

Ochrona, jaką powinna zapewniać maska, została oceniona jako słaba albo co najwyżej średnia w większości miejsc, w które może uderzyć głową pieszy. Również przednia krawędź maski nie zapewnia odpowiedniej ochrony nogom pieszych. Tylko zderzak otrzymał maksymalną ocenę, za ochronę pieszych we wszystkich testowanych obszarach.

głowa
9.2
miednica
1.5
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 3 pkt (43%)

System ESP w Kii Picanto jest dostępny tylko jako opcja, a ponieważ nie spełni wymagań Euro NCAP co do procentu sprzedanych egzemplarzy, Picanto nie otrzymało za niego punktów. W standardzie za to otrzymamy system przypominający o zapinaniu pasów na przednich oraz tylnych siedzeniach.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
0
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
oba przednie fotele i tylna kanapa
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Kia Picanto 1.0 LX, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2011

Masa:

895 kg

wyposażenie:

Napinacze pasów przednich

Ogranicznik naciągu pasów przednich

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017