mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Jeep Cherokee    Wszystko o Jeep
Opisy testów

Jeep Cherokee

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

92%

Bezpieczeństwo
dziecka

79%

Bezpieczeństwo
pieszego

67%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

74%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (92%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna po teście zderzenia czołowego. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. Jeep wykazał ponadto, że podobny poziom ochrony będą mieć zapewnione osoby o różnej posturze i zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego Jeep Cherokee zdobył maksymalną liczbę punktów z dobrą ochroną wszystkich części ciała. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem tylko ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, pozostałe zaś części ciała były dobrze chronione. Fotele oraz ich zagłówki zapewniają natomiast średnią ochronę przed urazami kręgów szyjnych w razie uderzenia innego pojazdu w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.2
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.5
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.5
Ochrona dzieci 39 pkt (79%)

Bazując na czujnikach podczas testów dynamicznych, Jeep Cherokee otrzymał maksymalną liczbę punktów za ochronę trzyletniego oraz półtorarocznego dziecka. Przesunięcie do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie było zbyt gwałtowne, a w teście zderzenia bocznego oba manekiny, imitujące dzieci, były dobrze zabezpieczone przez foteliki, minimalizując ryzyko kontaktu głową z elementami wnętrza auta. Przednia poduszka powietrzna pasażera nie moża zostać odłączona, przez co nie wolno umieszczać dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu. Informacja ostrzegająca przed takim zamocowaniem fotelika dziecka nie jest trwałym elementem osłony przeciwsłonecznej, dlatego nie spełnia wymagań Euro NCAP.

1.5 - roczne dziecko:
FAIR G0/1 (ISOFIX), tyłem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
FAIR G0/1 (ISOFIX), przodem do kierunku jazdy
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 24 pkt (67%)

Zderzak zapewnia dobrą ochronę nogom pieszych na całej szerokości i zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednak już ochrona przedniej krawędzi maski, która może uderzyć w okolice miednicy pieszego, prawie na całej szerokości jest na niskim poziomie. Maska silnika zapewnia zaś mieszaną ochronę, z miejscami z dobrą i odpowiednią ochroną oraz z miejscami, głównie w okolicach podszybia, ze słabą ochroną.

głowa
16.9
miednica
1.6
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 7 pkt (74%)

System ESP, spełniający normy Euro NCAP, jest standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji Jeepa Cherokee. Podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich oraz tylnych siedzeniach oraz ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości:
0.7
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Jeep Cherokee 2.0 diesel 'Longitude', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy SUV

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2013

Masa:

1788 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018