mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Jak powstają testy? - Manekiny użyte w testach

Manekiny użyte w testach


Hybrid III i EuroSID-I brały już udział w dużej liczbie testów zderzeniowych, ich rola w ocenie bezpieczeństwa, jakie oferuje dany samochód, jest niezbędna. Symulacje wypadków polegają na umieszczeniu manekinów w aucie w celu otrzymania pełnego obrazu obrażeń, na jakie narażeni są kierowcy i pasażerowie. Konstrukcja obu manekinów jest stalowa, pokryta specjalną gumą, wyposażona w czujniki. Koszt budowy jednego manekina to kwota rzędu 600.000 złotych.

  

 

 Hybrid III

EuroSID-I 

 

Manekiny dostarczają niezbędnych informacji o tym, co się dzieje w czasie wypadku z każdą częścią ciała.

 

 


 Głowa

Zrobiona z aluminium i pokryta gumą. Wewnątrz znajdują się trzy czujniki mierzące siłę uderzenia i przyspieszenie, jakiemu poddana jest głowa w czasie zderzenia.

 


 

 Szyja

Mierzona jest siła, z jaką szyja zgina i napręża się podczas ruchu głowy w przód i tył na skutek zderzenia.


 Ręce

Nie zostały wyposażone w czujniki, gdyż w czasie wypadków ich ruchy są bardzo różne i trudno zastosować opłacalną ochronę przeciwko obrażeniom tej części ciała. Ponadto poważne ich obrażenia nie są bardzo częste.

 


 

 Klatka piersiowa (zderzenie czołowe)

Stalowe żebra manekina Hybrid III wyposażone zostały w czujniki, które mierzą odchylenia klatki piersiowej podczas zderzenia czołowego. Pokazują jak duze są niebezpieczeństwa jej urazów w wyniku działania pasów bezpieczeństwa.


 Klatka piersiowa (zderzenie boczne)

Manekin użyty do zderzeń bocznych, EuroSID-I, ma inaczej zbudowaną klatkę piersiową. Trzy żebra wyposażone w sensory mają zmierzyć nacisk na klatkę piersiową oraz szybkość tego nacisku.

 


 

Brzuch

 

EuroSID-I jest wyposażony w czujniki mierzące siły, które mogą spowodować obrażenia brzucha. 

 

 

 

 

 


 Miednica

EuroSID-I posiada czujniki zamontowane w pasie miednicy. Mierzą one siłę bocznego uderzenia, która może spowodować złamania lub zwichnięcia biodra.

 


 

 Górne części nóg

W manekinie Hybrid III do tej części zalicza się miednicę, kość udową, kolana i staw biodrowy. Poprzez zastosowanie czujnika na wysokości uda manekina dostarczane są informacje o prawdopodobieństwie złamań i zwichnięć w tych częściach ciała. Sensory na kolanach służą do zmierzenia siły uderzenia o dolne części deski rozdzielczej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Dolne części nóg

Czujniki zainstalowane w nogach mierzą odchylenia, ucisk i napięcia powodujące obrażenia kości piszczelowej i strzałkowej.

 


 

 Stopy i kostki

Ocena ryzyka obrażeń w czasie przedniego zderzenia jest przeprowadzana poprzez pomiary zniszczenia i przemieszczenia przestrzeni, w której znajdują się stopy kierowcy.

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017