mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Hyundai ix35    Wszystko o Hyundai
Opisy testów

Hyundai ix35

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

90%

Bezpieczeństwo
dziecka

88%

Bezpieczeństwo
pieszego

54%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 32 pkt (90%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego, czujniki na manekinach wykazały zaś dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i przedniego pasażera. Hyundai zademonstrował wyniki dodatkowych testów, w których wykazał, że podobną ochronę mają zapewnione osoby o różnym wzroście, jak i przyjmujące różne pozycje w fotelach. W zderzeniu bocznym wszystkie czujniki wykazały dobrą ochronę, jednak w teście zderzenia ze słupem kurtyna powietrzna nie otworzyła się w pełni. Ponieważ ten rodzaj poduszki powietrznej ma chronić głowy pasażerów we wszelkiego rodzaju zderzeniach bocznych, odjęto punkty za ochronę głowy w obu rodzajach testów. W teście zderzenia ze słupem ponadto średnia była także ochrona klatki piersiowej. Dobrze za to wypadła ochrona przed urazami kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.2
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.5
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.6
Ochrona dzieci 43 pkt (88%)

Ruch głowy do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt duży. Podczas zderzenia bocznego głowy obu dzieci były dobrze chronione przez zagłówki fotelików. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu można na jego siedzeniu umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej jest jednoznaczna. Widoczna jest także informacja z ostrzeżeniem przed ryzykiem umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy bez uprzedniego odłączenia poduszki powietrznej.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G0/1S, grupa 0, 0+ I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX
wykonanie
11.5
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Fair G0/1S, grupa 0, 0+ I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX
wykonanie
11.4
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 20 pkt (54%)

Prawie cały zderzak zapewnia dobrą ochronę w przypadku uderzenia w nogi pieszego. Jednak już przednia krawędź maski zapewnia słabą ochronę i Hyundai tu nie zdobył ani jednego punktu. Środkowa część maski zapewnia dobrą ochronę, jednak już, im dalej w bok, tym ochrona jest gorsza. Z kolei w tych rejonach maski, w które może uderzyć głową dorosły pieszy, ochrona jest mieszana, jednak w większości słaba.

głowa
14
miednica
0
nogi
5.6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

Zarówno system ESP, jak i sygnalizacja zapiętych pasów na obu przednich fotelach są standardowym wyposażeniem wszystkich wersji Hyundaia ix35.

Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
w standardzie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Hyundai ix35 2.0 diesel Style

Nadwozie:

LHD 5-drzwiowy SUV

Klasa:

mały terenowy

Rok modelowy:

2010

Masa:

1610 kg

wyposażenie:

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:

    ~roki balboa
    2014-06-13
    22:01:16

    i zyjesz jeszcze?

    ~rafał
    2014-06-13
    18:13:12

    W czasie kolizji, gdzie uderzyłem ix35 rocznik 2013 w bok innego samochodu wyrwał mi się pas z dolnego mocowania. Co wy na to?

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018