mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Honda Civic    Wszystko o Honda
Opisy testów

Honda Civic

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

94%

Bezpieczeństwo
dziecka

83%

Bezpieczeństwo
pieszego

69%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (94%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna po zderzeniu czołowym. Odczyty z testu wykazały dobrą ochronę kolan i ud obu przednich pasażerów, jednak deska rozdzielcza od strony kierownicy stwarza potencjalne ryzyko obrażeń kolan u osób o innym wzroście i tych zajmujących inną pozycję za kierownicą. Honda Civic zdobyła maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego, a w bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem dobra była ochrona głowy, brzucha i miednicy, jedynie ochrona klatki piersiowej została oceniona jako tylko odpowiednia. Fotel i jego zagłówek zapewniają za to dobrą ochronę przed urazami kregów szyjnych w przypadku najechania innego pojazdu w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.4
Ochrona dzieci 41 pkt (83%)

W teście zderzenia czołowego ruch do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. W teście zderzenia bocznego foteliki dziecięce dobrze zabezpieczyły manekiny przed ich kontaktem z elementami wewnątrz kabiny. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu możliwe jest posadzenie dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu. Informacja o aktualnym statusie poduszki jest jednoznaczna. Również czytelna i trwale przymocowana jest informacja o ryzyku obrażeń dziecka w przypadku umiejscowienia go w foteliku tyłem do kierunku jazdy, bez wcześniejszego wyłączenia poduszki.

1.5 - roczne dziecko:
Britax-Römer BabySafe Plus, grupa 0/0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowa rama
wykonanie
10.8
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax-Römer Duo Plus, grupa I. przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i górny zaczep top tether
wykonanie
9.8
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 25 pkt (69%)

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką ma zapewnić nogom pieszych. Równie dobrą ochronę zapewnia przednia krawędź maski, za co Civic także zdobył maksymalną ocenę. Mieszaną ochronę za to zapewnia maska silnika i to w zarówno w tych rejonach, gdzie może uderzyć głową dziecko, jak i w tym, w które może uderzyć głową dorosły pieszy. W większości dobrą ochronę zapewnia centralna część maski.

głowa
12.9
miednica
6
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

Standardowym elementem wyposażenia w Hondach Civic jest system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (VSC), który spełnia wymogi Euro NCAP. Również w standardzie znajdziemy system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach i tylnej kanapie.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
układ VSC
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Honda Civic 1.8 'Comfort', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2012

Masa:

1292 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwufazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018