mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Ford Focus    Wszystko o Ford
Opisy testów

Ford Focus

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

92%

Bezpieczeństwo
dziecka

82%

Bezpieczeństwo
pieszego

72%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (92%)

Kabina pasażerska Forda Focusa trzeciej generacji pozostała stabilna po zderzeniu czołowym. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich części ciała przedniego pasażera, a w przypadku kierowcy, poza dolnymi partiami nóg, których ochrona jest na odpowiednim poziomie. Ford wykazał, że podobny poziom ochrony kolan i ud mają zapewnione również osoby o innej posturze oraz przyjmujące inną pozycję za kierownicą. W zderzeniu bocznym, poza miednicą, której ochrona jest na odpowiednim poziomie, wszystkie pozostałe części ciała są dobrze chronione. W teście zderzenia ze słupem ochrona klatki piesiowej była na średnim poziomie, a pozostałe partie ciała są już dobrze bądź odpowiednio chronione. Fotel wraz z zagłówkiem zapewniają ponadto dobrą ochronę kręgom szyjnym przed urazem w przypadku uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.6
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.2
Ochrona dzieci 40 pkt (82%)

Ford Focus zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-latka w zderzeniu czołowym oraz bocznym i stracił zaledwie ułamki punktów w przypadku ochrony 18-miesięcznego dziecka. Jako opcjonalne wyposażenie jest wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, dzięki któremu istnieje możliwość posadzenia na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Testowany egzemplarz nie był jednak wyposażony w taki wyłącznik, przez co Focus nie otrzymał za niego punktów. Informacja o ryzyku umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera nie jest dostępna we wszystkich najważniejszych językach europejskich.

1.5 - roczne dziecko:
Britax baby safe plus ISOFIX, grupa o, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowa podpórka
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Duo Plus ISOFIX, grupa 0, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX i dodatkowy górny zaczep
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 26 pkt (72%)

Ochrona, jaką ma zapewniać nogom pieszego zderzak Forda Focusa w przypadku kolizji, w większości miejsc jest dobra. Również przednia krawędź maski zapewnia dobrą ochronę we wszystkich sprawdzanych miejscach. Większa część maski, w którą może uderzyc głową dziecko, zapewnia dobrą ochronę, z kolei te rejony, w które może uderzyć głową dorosły pieszy zapewniają tylko miejscami dobrą ochronę, w pozostałych średnią bądź nawet słabą.

głowa
16
miednica
6
nogi
4
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

Standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji Forda Focusa jest m.in. układ ESP oraz system SBR przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich miejscach.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i przedniego pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2011

Masa:

1344 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednofazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednofazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017