mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Ford Fiesta    Wszystko o Ford
Opisy testów

Ford Fiesta

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

91%

Bezpieczeństwo
dziecka

86%

Bezpieczeństwo
pieszego

65%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 33 pkt (91%)

Zmiany konstrukcyjne Forda Fiesty były na tyle nieznaczne, że do oceny ochrony w zderzeniu czołowym wykorzystano wyniki poprzednika. Kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud u kierowcy i przedniego pasażera, co w tym pierwszym przypadku było w dużej mierze zasługą poduszki kolanowej. Ford był w stanie wykazać, że podobny poziom ochrony mają zapewnione osoby o różnym wzroście i przyjmujące różną pozycję za kierownicą. Całkowicie nowe testy przeprowadzone zostały za to, by ocenić ochronę w przypadku zderzenia bocznego i ze słupem. W tym pierwszym ochrona wszystkich części ciała była dobra, poza klatką piersiową, której ochronę oceniono na odpowiednim poziomie. W teście zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej była zaledwie marginalna. Fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.9
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.1
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7
Ochrona dzieci 42 pkt (86%)

W zderzeniu czołowym ruch do przodu trzyletniego dziecka nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym dzieci były dobrze chronione przez ich foteliki, minimalizując ryzyko kontaktu z twardymi elementami w kabinie. W poprzednio testowanym modelu nie było możliwości odłączenia przednej poduszki powietrznej pasażera. W najnowszym teście już istnieje taka możliwość, pozwalając tym samym na posadzenie dziecka na tym fotelu tyłem do kierunku jazdy. Wyświetlana informacja o aktualnym statusie przedniej poduszki powietrznej jest czytelna. Zrozumiałe jest także ostrzeżenie o ryzyku możliwych obrażeń dziecka w przypadku posadzenia go na przednim fotelu bez wcześniejszego odłączenia poduszki.

1.5 - roczne dziecko:
Britax-Römer Baby Safe Plus, grupa 0/0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
11.4
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax-Römer Duo Plus, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie Isofix z górnym zaczepem
wykonanie
11.6
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 23 pkt (65%)

Zderzak otrzymał maksymalną ocenę za ochronę nóg pieszych. Również przednia krawędź maski prawie na całym testowanym obszarze wypadła dobrze. Dobrą ochronę zapewnia także prawie cały obszar maski, w który może uderzyć głową dziecko, podczas gdy słaba jest ochrona tych rejonów maski, w które może uderzyć głową dorosły.

głowa
12.2
miednica
5.1
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

Fiesta w standardzie posiada system ESP oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na obu przednich fotelach. Auto nie jest natomiast wyposażone w ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Ford Fiesta 1.25 petrol 'Trend', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

supermini

Rok modelowy:

2012

Masa:

1100 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszka chroniąca kolana kierowcy


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018