mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Citroen C3    Wszystko o Citroen
Opisy testów

Citroen C3 Picasso

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

81%

Bezpieczeństwo
dziecka

76%

Bezpieczeństwo
pieszego

43%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

40%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 29 pkt (81%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinie-kierowcy wykazały, iż nastąpił kontakt klatki piersiowej z kierownicą, za co ukarano C3 Picasso odjęciem jednego punktu. Dobrze chronione były kolana, uda i miednice kierowcy i pasażera. Citroen C3 Picasso uzyskał maksymalną ocenę w teście zderzenia bocznego. W zderzeniu ze słupem ochronę klatki piersiowej oceniono tylko jako marginalną, a to za sprawą dużego zakresu ugięcia się żeber, co wykazały czujniki zlokalizowane na manekinie. Słabo oceniona została za to ochrona kręgosłupa przed urazami. Fotele nie uzyskały ani jednego punktu w dwóch z trzech dynamicznych testów, zaś nieustawiony zagłówek znajduje się w złej pozycji (zbyt nisko i zbytnio do tyłu).

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 13.5
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 0.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.2
Ochrona dzieci 37 pkt (76%)

Bazując tylko na wskazaniach czujników, za ochronę trzyletniego dziecka przyznana została maksymalna liczba punktów. Dla 1,5-rocznego dziecka przyznano mniej punktów za fotelik zamocowany przodem do kierunku jazdy niż gdyby był tyłem, mimo iż wskazania czujników były na dobrym poziomie. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co umożliwia umieszczenie na jego fotelu dziecka tyłem do kierunku jazdy. Jednak już informacja o aktualnym statusie tej poduszki nie jest wystarczająco jasna. Obecność zaczepów ISOFIX na tylnych zewnętrznych siedzeniach nie jest wystarczająco zaakcentowana.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Duo, grupa I, przodem do kierunku jazdy, ISOFIX
wykonanie
10
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Romer Duo, grupa I, przodem do kierunku jazdy, ISOFIX
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 16 pkt (43%)

Auto zdobyło maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnia zderzak. Jednak już słabo oceniona została maska, gdyż większa jej część nie zapewnia odpowiedniej ochrony w razie kontaktu z głową pieszego.

głowa
5.6
miednica
4
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 3 pkt (40%)

System ESP jest dostępny w C3 Picasso, ale nie jest standardem we wszystkich wersjach wyposażenia, dlatego też łączna ocena nie uwzględnia tego systemu. Również w standardzie bądź w opcji dostępny jest ogranicznik prędkości. Ponieważ jednak Citroen oczekuje, iż większość aut będzie sprzedawana z tym systemem, dlatego jego obecność została uwzględniona do łącznej oceny. Z kolei w przypadku systemu przypominającego o zapięciu pasów jest on w standardzie tylko na siedzeniu fotela, zaś na siedzeniach pasażera oraz tylnych system SBR dostępny jest w standardzie bądź w opcji. Większość aut ma być sprzedawana z systemem SBR na przednim siedzeniu pasażera, ale już nie na tylnej kanapie. Dlatego też do łącznej oceny brano pod uwagę tylko ten system dla obu foteli.

Ogranicznik prędkości:
aktywny, opcjonalne wyposażenie
0.8
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
opcjonalne wyposażenie
0
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Citroen C3 Picasso Confort HDi 90 Airdream, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy minivan

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2009

Masa:

1289 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów - podwójne napinacze

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednostopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednostopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018