mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o BMW Seria 3    Wszystko o BMW
Opisy testów

BMW Seria 3

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

95%

Bezpieczeństwo
dziecka

84%

Bezpieczeństwo
pieszego

78%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (95%)

Kabina pasażerska BMW serii 3 pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz przedniego pasażera. BMW wykazało, że podobny poziom bezpieczeństwa będą mieć zapewnione osoby o różnym wzroście i zajmujące różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia bocznego wszystkie części ciała były dobrze chronione i seria 3 otrzymała maksymalną liczbę punktów w tej części testów zderzeniowych. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem klatka piersiowa i brzuch kierowcy były chronione odpowiednio, a głowa i miednica miały zapewnioną dobrą ochronę. Fotel wraz z zagłówkiem zapewniały również dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.8
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.1
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.4
Ochrona dzieci 41 pkt (84%)

Bazując tylko na odczytach z czujników zlokalizowanych na manekinach, BMW serii 3 otrzymało maksymalną liczbę punktów za ochronę 18-miesięcznego dziecka i straciło tylko ułamki punktów za ochronę trzylatka. W teście zderzenia czołowego ruch głowy do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt gwałtowny. W zderzeniu bocznym oboje dzieci były dobrze zabezpieczone w swoich fotelikach, minimalizując w ten sposób ryzyko kontaktu głową z wewnętrznymi elementami kabiny. Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, dzięki któremu istnieje możliwość umieszczenia dziecka na przednim fotelu przodem do kierunku jazdy, jest dostępny za dopłatą, dlatego nie został uwzględniony w ocenie. Ostrzeżenie o ryzyku obrażeń w przypadku umieszczenia dziecka w takiej pozycji bez wcześniejszej dezaktywacji poduszki powietrznej jest jasne i wyraźne.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G 0/1 S Isofix, grupa 0/I, tyłem do kieurnku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Fair G 0/1 S Isofix, grupa 0/I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
11.9
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 28 pkt (78%)

Zarówno zderzak, jak i przednia krawędź maski silnika zapewniają dobrą ochronę w razie kolizji z pieszym, za co BMW serii 3 uzyskało maksymalną ocenę. Prawie cała część maski, w którą głową może uderzyć piesze dziecko, zapewnia dobrą ochronę, w przeciwieństwie do tej części maski, w którą może uderzyć dorosły pieszy.

głowa
15.9
miednica
6
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

System elektronicznej stabilizacji toru jazdy jest standardowym elementem wyposażenia BMW serii 3 i spełnia wymagania Euro NCAP. W standardzie jest również system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach i tylnej kanapie. Z kolei ogranicznik prędkości dostępny jest jako opcyjne wyposażenie, dlatego nie został oceniony przez Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości:
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
DSC
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na obu przednich fotelach i na tylnej kanapie
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

BMW Seria 3 320d, LHD

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2012

Masa:

1495 kg

wyposażenie:

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018