mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Subaru Legacy    Wszystko o Subaru
Opisy testów

Subaru Legacy

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Euro NCAP wybrało do testów Subaru Legacy w wersji kombi, gdyż te modele sprzedają się lepiej niż limuzyny. Auto z napędem na cztery koła spisało się dobrze: kabina pozostała nienaruszona po zderzeniu czołowym, drzwi od strony kierowcy można było normalnie otworzyć po wypadku (cecha bezpiecznego samochodu) a miejsce na nogi zachowało swój kształt. Nacisk wywierany na klatkę piersiową kierowcy był stosunkowo duży, ale dzieci chronione były wyjątkowo dobrze. Informacja o bezpieczeństwie dzieci umieszczona w samochodzie i na fotelikach była jasna i kompletna. Starsze dziecko korzystało z fotelika ISOFIX zamocowanego za pomocą górnego zaczepu, co zwiększa stabilność. Wynik uzyskany w zderzeniu bocznym był również bardzo dobry, jednak ochrona pieszych oceniona została jako słaba. 

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

przód: 10
bok: 16
SBR: 1
zderzenie ze słupem: 27
Bezpieczeństwo dziecka

Bezpieczeństwo pieszego

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

Konstrukcja samochodu okazała się bardzo wytrzymała, doznając jedynie niewielkiego odkształcenia przedniego słupka. Miejsce na nogi pozostało zupełnie nietknięte, choć elementy za deską rozdzielczą prawdopodobnie spowodowałyby obrażenia nóg u kierowcy i pasażera. Na tylnym środkowym siedzeniu zainstalowano trzypunktowy pas bezpieczeństwa, co daje lepszą ochronę niż pas biodrowy. Samochód wypadł imponująco, boczna poduszka powietrzna wraz z konstrukcją auta zapewniły dobrą ochronę kierowcy. Co ciekawe, kurtyna chroniąca głowę nie znajduje się w wyposażeniu standardowym, zatem Outback nie mógł otrzymać maksimum punktów za zderzenie boczne.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

Fotelik Römer Duo marki Subaru przeznaczony dla trzylatka, był zainstalowany przodem do kierunku jazdy za pomocą mocowań ISOFIX i górnego zaczepu. Fotelik Römer Baby był przeznaczony dla młodszego dziecka i umieszczony tyłem do kierunku jazdy. Oba spisały się dobrze w testach. Jakość informacji umieszczonych w samochodzie i na fotelikach była wysoka i Euro NCAP pochwaliło Subaru za podjęcie wysiłków w tej dziedzinie. Legacy jest wyposażone standardowo w przednią poduszkę powietrzną pasażera i Subaru prowadzi rozmowy ze swoimi przedstawicielami w Europie, aby można było ją rozłączyć w salonach tej marki.   

1.5 - roczne dziecko:
Markowe Subaru Romer Duo z mocowaniami ISOFIX i uniwarsalne Baby-Safe CRS
 
3-letnie dziecko:
Markowe Subaru Romer Duo z mocowaniami ISOFIX i uniwarsalne Baby-Safe CRS
Ochrona pieszego

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Subaru Legacy Outback (RHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy kombi

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2003

Masa:

1545 kg

wyposażenie:


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018