mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Skoda Superb    Wszystko o Skoda
Opisy testów

Skoda Superb

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

86%

Bezpieczeństwo
dziecka

86%

Bezpieczeństwo
pieszego

71%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

9.9%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 32.7 pkt (86%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna po zderzeniu czołowym w odkształcalną barierę. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy, jak i przedniego pasażera. Skoda wykazała, że Superb zapewnia podobny poziom ochrony osobom o różnym wzroście i przyjmującym różną pozycję za kierownicą. W teście zderzenia czołowego całą szerokością auta w sztywną przeszkodę ochrona klatki piersiowej kierowcy była marginalna, szyi i klatki piersiowej pasażerów na tylnej kanapie - odpowiednia, a pozostałych obszarów ciała - dobra.W teście zderzenia bocznego Skoda Superb uzyskała maksymalną ocenę, zapewniając dobrą ochronę wszystkich monitorowanych części ciała. W bardziej poważnym teście zderzenia ze słupem tylko ochrona klatki piersiowej została oceniona jako odpowiednia. Pozostałe części ciała były już dobrze zabezpieczone. Testy wykazały ponadto dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych przednich pasażerów, ale już tylko marginaną tych zasiadających na tylnej kanapie. Autonomiczny układ hamulcowy jest oferowany w Superbie jako wyposażenie standardowe tylko w niektórych krajach, w pozostałych jest dostępny jako opcja, dlatego Euro NCAP nie przyznało Skodzie za niego punktów, choć zadziałał on prawidłowo w "miejskim" teście z małą prędkością.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.7
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 15.9
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem:
Ochrona dzieci 42.2 pkt (86%)

Skoda Superb uzyskała maksymalną liczbę punktów w testach dynamicznych za ochronę półtorarocznego dziecka, siedzącego tyłem do kierunku jazdy.Ruch głową do przodu trzylatka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, nie był zbyt intensywny, a ochrona całego dziecka, poza nieco większymi siłami działającymi w okolicach szyi, została oceniona jako dobra. W teście zderzenia bocznego oba manekiny były dobrze zabezpieczone w swoich fotelikach, minimalizując ryzyko obrażeń w następstwie uderzenia głową o jakąś część wnętrza samochodu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu istnieje możliwość posadzenia na tym miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki jest czytelna

1.5 - roczne dziecko:
Römer BabySafe + ISOFIX Base
wykonanie
12
instrukcja
instalacja
3-letnie dziecko:
Römer Duo Plus
wykonanie
11.2
instrukcja
instalacja
Ochrona pieszego 25.7 pkt (71%)

Zderzak Superba zapewnia prawie na całej szerokości dobrą ochronę nogom pieszych w razie uderzenia. Skoda uzyskała za to już maksymalną liczbę punktów za ochronę obszarów wokół miednicy pieszego. Maska silnika prawie na całym obszarze oferuje odpowiednią ochronę. Niektóre tylko rejony, przy krawędziach maski oraz pod przednią szybą, zostały ocenione jako słabe bądź złe.

głowa
14.2
miednica
6
nogi
5.4
Wspomaganie bezpieczeństwa 76 pkt (9.9%)

Układ ESP, podobnie jak i system przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach oraz na kanapie są standardowymi elementami wyposażenia Skody Superb. Układ informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu jest oferowany jako opcja i ponieważ nie oczekuje się, iż będzie często nabywany, Euro NCAP nie uwzględniło tego układu w końcowej ocenie. Z kolei ogranicznik prędkości, również oferowany jako opcja, wg szacunków będzie chętnie nabywany i dlatego Euro NCAP przyznało punkty za jego obecność. Autonomiczny układ awaryjnego hamowania ma znaleźć się na wyposażeniu większości Superbów i jego działanie, przy prędkościach autostradowych, zostało ocenione jako dobre.

Ogranicznik prędkości:
1.3
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
na wszystkich siedzeniach
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Skoda Superb 2.0 TDI 'Ambition', LHD

Nadwozie:

5-drzwiowy liftback

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2015

Masa:

1472 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Napinacze tylnych pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

ogranicznik naciągu tylnych pasów bezpieczeństwa

Przednia poduszka powietrzna kierowcy

Przednia poduszka powietrzna pasażera

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Poduszki ochraniające kolana kierowcy

Mocowania ISOFIX na tylnych siedzeniach


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017