mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Seat Exeo    Wszystko o Seat
Opisy testów

Seat Exeo

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

77%

Bezpieczeństwo
dziecka

81%

Bezpieczeństwo
pieszego

50%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

57%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 28 pkt (77%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. W Holandii, gdzie testowe egzemplarze zostały zakupione, poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy znajduje się w standardzie. W pozostałych europejskich krajach nie jest jednak dostępna. Jednak podczas testów okazało się, iż poduszka ta nie zapewniła odpowiedniej ochrony i kolana kierowcy były wciąż narażone na kontakt z twardymi elementami struktury deski rozdzielczej. Wynik w związku z tym jest zbliżony do tego, jaki uzyskają wersje bez poduszki, dlatego ogólny rezultat można odnieść także i na pozostałe wersje Exeo. Seat Exeo uzyskał maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego. Jednak już w teście zderzenia ze słupem czujniki wykazały słabą ochronę klatki piersiowej. W teście zderzenia tylnego średnią ochronę miały zapewnione szyja i kręgi szyjne kierowcy.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 10.9
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.4
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.5
Ochrona dzieci 40 pkt (81%)

Bazując tylko na odczytach z czujników z uderzeniu czołowym i bocznym Exeo uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę 3-letniego dziecka. Również 18-miesięczne dziecko nie było narażone na zbyt gwałtowny ruch głową do przodu i jego głowa była dobrze chroniona w zderzeniu bocznym. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, pozwalając tym samym na umieszczeniu na jego miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak już informacja o jej aktualnym statusie nie jest jasna. Informacja ostrzegająca przed ryzykiem umieszczania dziecka tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu, bez wcześniejszego odłączenia poduszki powietrznej również nie była do końca jasna i nie była przymocowana na stałe.

1.5 - roczne dziecko:
Fair G 0/I Isofix,, grupa I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX
wykonanie
11.7
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Seat Roemer Duo, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z górnym zaczepem
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 18 pkt (50%)

Zderzak zapewnia raczej dobrą ochronę nogom pieszych, jednak już przednia krawędź maski nie zdobyła ani jednego punktu. Maska silnika oferuje średnią ochronę w tych miejscach, gdzie może uderzyć głową dziecko i złą tam, gdzie może uderzyć głowa dorosłego.

głowa
12.2
miednica
0
nogi
5.9
Wspomaganie bezpieczeństwa 4 pkt (57%)

ESP jest standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji Seata Exeo, podobnie jak SBR na fotelu kierowcy. Również w standardzie dostępny jest ogranicznik prędkości, jednak nie występował on w testowanym egzemplarzu.

Ogranicznik prędkości:
tylko funkcja ostrzegania, standardowe wyposażenie
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy
1

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Seat Exeo 1.6 "Reference", LHD

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2010

Masa:

1430 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwufazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwufazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017