mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Opel Insignia    Wszystko o Opel
Opisy testów

Opel Insignia

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

94%

Bezpieczeństwo
dziecka

79%

Bezpieczeństwo
pieszego

40%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

71%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 34 pkt (94%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Przedni pasażer był wystarczająco dobrze zabezpieczony przez pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami, dzięki czemu jego kolana nie dotknęły deski rozdzielczej. Opel wykazał, że kolana i uda pasażerów o różnych rozmiarach i przyjmujących różne pozycje w fotelu będą równie dobrze chronione. Opel Insignia uzyskał maksymalną liczbę punktów w teście zderzenia bocznego. W teście zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, zaś pozostałych części ciała dobra. Zagłówki zapewniają zaś dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 15.2
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 3.1
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 7.5
Ochrona dzieci 39 pkt (79%)

Bazując tylko na odczytach czujników, Insignia zdobyła maksimum punktów za ochronę trzyletniego dziecka. Jednak odjęto punkty za nietrwałą etykietę, która ponadto nieadekwatnie ostrzega o niebezpieczeństwie umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, jednak informacja o jej aktualnym statusie nie jest wystarczająco czytelna. Również mocowania ISOFIX na zewnętrznych tylnych siedzeniach nie są odpowiednio widoczne.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Romer Baby Safe Universal, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX
wykonanie
10.9
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Romer Duo Plus ISOFIX, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 14 pkt (40%)

Zderzak otrzymał maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką ma zapewniać nogom pieszych. Jednak już maska, szczególnie w tej części, w którą może uderzyć głowa dorosłego pieszego, uzyskała słabą ocenę.

głowa
8.3
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 5 pkt (71%)

System ESP jest oferowany w standardowym wyposażeniu wszystkich dostępnych wersji Opla Insigni. Oba przednie siedzenia posiadają zaś system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa.

Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowca, pasażer
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Opel Insignia 2.0 diesel "Essentia", LHD

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2009

Masa:

1540 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów - podwójne napinacze

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwustopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwustopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018