mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Opel Astra    Wszystko o Opel
Opisy testów

Opel Astra III

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Astra otrzymała dużą liczbę punktów w czasie testów zderzeniowych, wyjątkowo stabilna kabina zapewniła dobrą ochronę pasażerom. Tylko dwóch punktów zabrakło do maksimum w zderzeniu czołowym, zaś w bocznym wynik był już maksymalny. Ochrona dzieci była także dobra i przyznano dużą liczbę punktów. Trzylatek siedział w foteliku z mocowaniami ISOFIX, zaś fotelik młodszego zabezpieczony był pasami. Ochrona pieszych była słaba.

OCENA
REZULTAT
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera

34

przód: 14
bok: 18
SBR: 2
Bezpieczeństwo dziecka

39

Bezpieczeństwo pieszego

3

Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera

System ochrony kierowcy i przedniego pasażera zawiera poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu. Zadziałał dobrze, mimo iż nacisk na klatkę piersiową kierowcy był odrobinę za duży. Pedały hamulca i sprzęgła w momencie zderzenia chowają się, przez co zmniejsza się ryzyko obrażeń nóg kierowcy. Odkształcenia deski rozdzielczej oraz przestrzeni na stopy były minimalne. Włożono dużo wysiłku, by zwiększyć ochronę kolan i wyższych części nóg kierowcy. Bardzo skuteczny system kierowcy zawiera poduszki boczne zamontowane w siedzeniach chroniące tułów i miednicę. W wyposażeniu Astry znajdują się też kurtyny powietrzne chroniące głowy siedzących z przodu i tyłu.

zderzenie czołowe kierowcy
zderzenie czołowe pasażera
zderzenie boczne kierowcy
Ochrona dzieci

3-latek używał zwrócony do przodu fotelik Britax Romer Duo Plus, podczas gdy młodsze dziecko siedziało tyłem do kierunku jazdy w foteliku Baby-Safe. Ochrona głów dzieci była dobra w obu częściach testu, w zderzeniu czołowym jednak młodsze dziecko było narażone na obrażenia szyi a starsze klatki piersiowej. Znajdujący się na końcu deski rozdzielczej rysunek nie ostrzegał przez umieszczaniem dziecka w foteliku tyłem do poduszki powietrznej pasażera.

Ochrona pieszego

Tylko dwa małe obszary na masce zapewniały ochronę. Jednak krawędzie maski i zderzak są dla pieszych całkowicie "nieprzyjazne". Rezultat uzyskany przez ten nowy model był niezadowalający i dlatego EuroNCAP naciska, by Opel potraktował tą część testów bardziej poważnie.

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Opel Astra III Opel Astra 1,6 Enjoy (LHD)

Nadwozie:

5-drzwiowy hatchback

Klasa:

mały samochód rodzinny

Rok modelowy:

2004

Masa:

1240 kg

wyposażenie:

Najnowsza Astra wprowadzona została na wiosnę 2004 roku. Zawiera m.in. dwie przednie poduszki powietrzne, boczne chroniące tułów i miednicę, kurtyny powietrzne chroniące głowę, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami naciągu, system zwalniający pedały, sygnał przypominający o zapięciu pasów na obu przednich siedzeniach, aktywne zagłówki, mocowania ISOFIX na zewnętrznych tylnich siedzeniach, systemy BA, TC i ABS


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2018