mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Nissan Cube    Wszystko o Nissan
Opisy testów

Nissan Cube

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

83%

Bezpieczeństwo
dziecka

64%

Bezpieczeństwo
pieszego

58%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

84%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 30 pkt (83%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Niektóre elementy deski rozdzielczej stwarzają ryzyko obrażeń kolan i ud u kierowcy oraz przedniego pasażera. W zderzeniu bocznym Nissan Cube uzyskał maksymalną ocenę. W bardziej rygorystycznych testach zderzenia ze słupem średnią ocenę uzyskała tylko ochrona klatki piersiowej, podczas gdy pozostałe badane rejony ciała były dobrze zabezpieczone. Również średnią ochronę zapewnia Cube przed obrażeniami kręgów szyjnych w zderzeniu tylnym.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 12.4
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.7
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 8
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.8
Ochrona dzieci 31 pkt (64%)

W zderzeniu czołowym głowa 3-letniego dziecka, siedzącego przodem do kierunku jazdy, przekroczyła dopuszczalne limity, co może skutkować uderzeniem w elementy nadwozia. W zderzeniu bocznym oboje dzieci było dobrze chronione. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, pozwalając tym samym na umieszczeniu na jego miejscu dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Jednak już informacja o jej aktualnym statusie nie jest jasna.

1.5 - roczne dziecko:
Fair Bimbofix XL, grupa 0, I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
11.2
instrukcja
4
instalacja
0
3-letnie dziecko:
Fair Bimbofix XL, grupa 0, I, tyłem do kierunku jazdy, mocowanie ISOFIX z dodatkową ramą
wykonanie
8
instrukcja
4
instalacja
0
Ochrona pieszego 20 pkt (58%)

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnia nogom pieszych. Jednak przednia krawędź maski zapewnia bardzo niski poziom ochrony. Maska silnika oferuje dobre zabezpieczenie, szczególnie w tych obszarach, w które może uderzyć głowa dziecka.

głowa
14
miednica
0.3
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (84%)

ESP jest standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji Nissana Cube, podobnie jak ogranicznik prędkości, który zabezpiecza przed przekroczeniem wybranej przez kierowcę prędkości. Również w standardzie znajduje się system przypominający o zapięciu pasów na obu przednich fotelach.

Ogranicznik prędkości:
aktywny, standardowe wyposażenie
0.9
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
2

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Nissan Cube 1.6 "Look", "Zen" Pack, LHD

Nadwozie:

5-drzwiowe

Klasa:

minivan

Rok modelowy:

2010

Masa:

1264 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów - podwójne napinacze

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - dwufazowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - dwufazowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2017