mojeauto.pl

Profil mojeauto.pl nie jesteś zalogowany zaloguj się zarejestruj się

Newsletter: zapisz się!

Powiadom znajomego
Drukuj test zderzeniowy
szukaj ponownie      powrót
Wszystko o Honda Accord    Wszystko o Honda
Opisy testów

Honda Accord

test zderzeniowy Euro NCAP
EuroNCAP

Bezpieczeństwo
kierowcy i pasażera

86%

Bezpieczeństwo
dziecka

79%

Bezpieczeństwo
pieszego

54%

Wspomaganie
bezpieczeństwa

86%
Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera 31 pkt (86%)

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia. Czujniki na manekinach wykazały, iż kolana i uda kierowcy oraz przedniego pasażera były dobrze chronione. Honda wykazała, iż osoby o innych gabarytach oraz zajmujące inną pozycję za kierownicą będą miały zapewniony podobny poziom bezpieczeństwa. Ucisk na klatkę piersiową pasażera był większy niż u kierowcy, co było powodem odjęcia punktów. Słabo oceniona została ochrona klatki piersiowej podczas testu zderzenia ze słupem. Zła była również ochrona przed urazami kręgosłupa podczas uderzenia w tył auta.

zderzenie czołowe
kierowcy
zderzenie czołowe
pasażera
zderzenie czołowe: 14.5
tylne uderzenie
 
tylne uderzenie: 2.3
 
zderzenie boczne
zderzenie boczne: 7.7
zderzenie ze słupem
zderzenie ze słupem: 6.4
Ochrona dzieci 39 pkt (79%)

W zderzeniu czołowym 3-letnie dziecko było dobrze chronione, za co Accord uzyskał maksymalną ocenę. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala umieścić dziecko w foteliku tyłem do kierunku jazdy na jego miejscu. Jednak już informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest jednoznaczna. Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem umieszczania dziecka w foteliku tyłem do kierunku jazdy naprzeciw aktywnej poduszki powietrznej jest wystarczająco zrozumiałe, ale informacja ta nie jest napisana we wszystkich europejskich językach. Obecność mocowań ISOFIX na zewnętrznych tylnych siedzeniach nie jest wystarczająco zaakcentowana.

1.5 - roczne dziecko:
Britax Roemer BabySafe ISOFIX Plus, grupa 0, 0+, tyłem do kierunku jazdy, mocowania ISOFIX
wykonanie
11.6
instrukcja
4
instalacja
2
3-letnie dziecko:
Britax Roemer Duo Plus ISOFIX, grupa I, przodem do kierunku jazdy, mocowania ISOFIX
wykonanie
12
instrukcja
4
instalacja
2
Ochrona pieszego 19 pkt (54%)

Zderzak, w tej części, która jest oceniana przez Euro NCAP, uzyskał maksymalną notę za ochronę nóg pieszych. Jednak dodatkowe testy wykazały, że skrajne części zderzaka nie zapewniają już tak dobrej ochrony. Większość miejsc na masce, gdzie może uderzyć głowa dziecka, również uzyskały maksymalną ocenę. Słabo oceniona została za to przednia krawędź maski.

głowa
13.3
miednica
0
nogi
6
Wspomaganie bezpieczeństwa 6 pkt (86%)

System ESP jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji Accorda. Auto posiada także na wyposażeniu system SBR informujący o niezapiętych pasach bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach.

Ogranicznik prędkości:
niedostępny
0
Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy(ESC):
standardowe wyposażenie
3
Czujnik zapięcia pasów bezpieczeństwa:
kierowcy i pasażera
3

Testowany samochód

szczegóły:

Model:

Honda Accord 2.2 i-DTEC, ES-GT, RHD

Nadwozie:

4-drzwiowy sedan

Klasa:

samochód rodzinny

Rok modelowy:

2008

Masa:

1477 kg

wyposażenie:

Napinacze przednich pasów

Ograniczniki naciągu przednich pasów

Przednia poduszka powietrzna kierowcy - jednostopniowa

Przednia poduszka powietrzna pasażera - jednostopniowa

Boczne poduszki powietrzne

Kurtyny powietrzne


Zabierz głos na Forum mojeauto.pl

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2014